Bułki z otrębów lub płatków

bread-522006_1280

W mojej diecie zrezygnowałam z wyrobów mącznych. Nie jem tradycyjnego chleba ani potraw z mąki. Ten przepis proponuję dla osób mających problem z przyswajaniem glutenu oraz tych, którzy chcą schudnąć i podobnie jak Ja zrezygnować z tradycyjnego pieczywa.

Bułki z płatków i otrębów owsianych są bardzo pyszne i sycące. Przygotowanie jest bardzo proste. Ja stosuję płatki i otręby jaglane, owsiane, orkiszowe, gryczane oraz z amarantusa.

Składniki:

24 łyżki płatków i otrębów ( gryczane, owsiane, jaglane lub orkiszowe). Przy diecie bezglutenowej nie polecam owsianych, bo zawierają gluten.

4 jajka

2 łyżeczki proszku do pieczenia ( jest wersja proszku do pieczenia bezglutenowego dostępna w sklepach). Ostatnio w sklepie zielarskim dostałam proszek do pieczenia bez fosforanów- polecam poszukać takiego.

250 gram białego twarogu. Ja kupuję Piątnicy bez laktozy. Najlepiej półtłusty lub chudy.

½ łyżeczki soli

Miód lub cukier ( Ja używam cukru brzozowego) , ewentualnie z brzozy- 1 łyżka

Nasiona i inne przyprawy według upodobań. Ja lubię z orzechami włoskimi i siemieniem lnianym lub dynią.

Przygotowanie

Jajka rozbijamy osobno. Żółtka do jednej miski a białka do drugiej. Do białek dodajemy ½ łyżeczki soli. Następnie żółtka mieszamy z twarogiem i dodajemy proszek do pieczenia.  Do tak przygotowanej konsystencji dodajemy płatki i otręby oraz miód lub cukier. Kolejnym składnikiem są nasiona według upodobań.

Białka ubijamy, dodajemy do pozostałych składników. Następnie mieszamy wszystko łyżką. Konsystencja ciasta jest stała.

Tak przygotowane ciasto formujemy w 4 kulki i wkładamy do małej brytfanny lub szklanego żaroodpornego naczynia do pieczenia. Można spód naczynia posmarować masłem lub trochę zwilżyć olejem, choć nie jest to konieczne. Bułki nie przywierają do spodu podczas procesu pieczenia.

Pieczemy w temperaturze 200 st. C ok. 30-35 minut

SMACZNEGO !!!